Afgelopen woensdag kon je er al kort over lezen op Facebook en vandaag wijden we er wat meer over uit. Een fitnessruimte op kantoor, hoe gaaf is dat!? Custom samengesteld en opgebouwd door onze eigen monteurs, dat is nu Fitshop Service. Maar wat komt er allemaal bij kijken bij de inrichting van een bedrijfsfitness?
Stap 1: Ruimte bepalen voor de bedrijfsfitness
Je hebt een bedrijf en/of kantoorruimte welke je wil verrijken met een eigen sportruimte. Je wil bijvoorbeeld je personeel faciliteren bij een gezondere leefstijl en je hebt wat budget vrijgemaakt voor een fitnessinrichting. De ruimte is natuurlijk bepalend hoeveel apparaten er passen en wellicht heb je zelfs wel wat onderzoek gedaan onder het personeel waar behoefte aan is. Meestal is dit een combinatie van een laagdrempelige mix van cardio- en krachtapparaten, zoals je dit ook veel tegenkomt in de sportschool.
Stap 2: Budget en doelgroep
Hier kunnen we natuurlijk kort over zijn. Je hebt logischerwijs een budget en dit bepaalt natuurlijk in hoofdlijnen wat er wel of niet kan. In het verlengde van het budget ligt ook de doelgroep. Is het budget passend om een inrichting te bieden voor de doelgroep. Hoeveel mensen gaan er sporten, hoe vaak wordt er naar schatting gebruik van gemaakt en hoe fanatiek wordt er getraind. In andere woorden, welke kwaliteit is het meest passend voor de eindgebruiker?
Stap 3: Welke apparaten in jouw bedrijfsfitness?
Nu je weet waar en voor welke budget, kun je de snoepwinkel in. Wellicht heb je al even op Fitshop.nl gekeken en anders ben je natuurlijk welkom in onze winkel. Zie je door de bomen het bos niet meer? We ondersteunen je natuurlijk graag met een voorstel waarbij we een ideale mix van apparaten en kleinfitness producten maken wat bij jouw wensen past. Dit kan ook telefonisch, gevolgd door een offerte per e-mail.
Vaak is het een combinatie van cardio-, een krachtstation, losse gewichten en enkele accessoires. Uiteraard wordt alles passend geleverd met bijbehorende rekken en vloerbescherming. Jouw bedrijfsfitness begint vorm te krijgen.
Stap 4: Afspraken maken
Het voorstel ligt op tafel. Op basis van de laatste wensen en eisen maken we het voorstel samen met jou rond. We checken wat er op voorraad is en bestellen de overige producten uit ons centrale magazijn. Dit is er dan binnen enkele werkdagen. Daarna plannen we een afspraak in om te leveren en te installeren. Samen met jou stemmen we af wanneer dit het meest prettig uitkomt.
Stap 5: De bezorging van de fitnessapparatuur
Onze monteurs hebben veel ervaring met het bezorgen op verdiepingen, zolders, kelders, etc. Dus een kantoorruimte is doorgaans geen probleem. In principe komen we alles in één keer leveren. Hiervoor rijden dan soms wel drie bussen. Maar, vele handen maken dan ook weer licht werk. De installatie is tenslotte dagelijkse kost voor ons, dus dit is snel gepiept.
Alle apparaten worden op locatie nog getest. Daarna wordt de bezem door de ruimte gehaald en alle dozen, piepschuim en ander afval nemen we weer keurig mee terug. Wel zo prettig dat je zelf niet met de rotzooi zit.
Stap 6: Het zweten kan beginnen
Dat sporten, dat moet je toch echt zelf doen. Uiteraard nemen we in de eerste week nog even contact met je op of alles naar wens is en zijn we heel benieuwd of je al een lievelingsapparaat hebt. Als het goed is zijn je personeelsleden nu bijna niet meer naar huis te krijgen, die blijven na werk nog even een uurtje plakken in jouw custom gym, in plaats van achteraan te sluiten in de file. Gaaf toch!?